Sedia Menerima Tempahan Homemade Coklat dan Cupcakes untuk Majlis Hari Jadi, Perkahwinan, Pertunangan, Doorgift, Cenderamata dan Lain-lain Majlis Mengikut Kesesuaian Budget anda...

emel: mazinahat@yahoo.com

http://www.resipicoklat.blogspot.com/

http://www.jaya31.blogspot.com/

Tel: 013-3998909



12 April 2011

KEK CARROT

Dah agak lama tak makan kek carrot..alamakkk macam mengidam lah pulak.. Memandangkan ada stok carrot dalam peti ais tu..malam tadi aku pun merajinkan diri untuk membuatnya..boleh jugak aku bawak gi tempat kerja..makan ngan kawan-kawan. Ye lah..nak harapkan budak2 ni makan dengan bapak budak ni..jangan harap la..bukan taste dia orang. Aku je yang syok sendiri..lepas buat..buat.. Tapi tak pe..kali ni akan aku sebarkan sumber kegemukan ni kepada kawan-kawan ku..biar mereka pun sama gemuk cam aku gak..hehe. Apa-apa pun kek tu aku dah potong..dan aku dah merasmikannya dengan 3 potong..hehe..kecikkkkk aje potongnya..(nak cover line lah tu..) Apa-apa pun memang kek ni best bangat..dan sangat moist..sekali cuba pasti nak lagi. sesiapa yang rajin boleh la buat.. dan yang malas tuuu...boleh la col nombor di atas untuk order ye.. Acceli..aku buat ni dalam loyang 9 inci..kalu bakar dalam loyang kecik sikit lebih baik la..... jomm layan gambor dulu... Haaa...tengok tu...carrotnya mewah betul...

Nak resipi??? Aduhai camner nak cari makan ni???? Tak pe..tak pe..rezeki ada di mana-mana kan?

Layan resipinya...


KEK CARROT

240g lobak merah (diparut)

60g kacang walnut

240g tepung naik sendiri

1 sk soda bikarbonat

1sk serbuk kayu manis (saya tak letak-tak suka)

200g gula (boleh kurangkan kalau nak)

4biji telur

190g minyak jagung

sedikit garam

kismis 1 kotak

sedikit esen vanila


catatan:

-kacang walnut dan kismis, saya gantikan dengan 100g buahan campur.

-Saya tambahkan 2sb oren sunquick


Cara:


  1. Ayak tepung, soda dan garam. Gaulkan dengan carrot dan buah-buahan campur.

  2. Putar telur, minyak, gula, oren dan esen vanila hingga kembang.

  3. Masukkan tepung tadi.

  4. Bakar 180c selama 45-55 minit..atau sehingga masak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...